tisdag 14 juni 2011

SÖM var e min sköna sömn?!


Jag förstår inte när man som småbarnsförälder hittar tid för sig själv och allt som ska hinnas med i ett hushåll + annat?
Just nu måste vi vara upp till midnatt eller längre för att hinna försöka spåna på renovering mm. Så, natten till tisdag var just som vanligt sen sängläggning. Tyvärr så valde även Emilia att strula på kvällen och vara ledsen andra dagen på rad?? Han grät och tjöt vissa sekunder som om hon fick ont? Vad är det som händer med min flicka? Dessutom har hon bajsat både måndag och tisdag massor av gånger under dagen. Hon är inte dålig imagen, bajset ser ut precis som sig bör, inget knas med det. Men hon bajsar ofta som tusan?

Medan Alvin var på dagis så hann jag sova bredvid henne i 1.5 timme. Skönt, men konstigt att hon sov så mycket? Men jag ska inte klaga. Däremellan lekte lillan på madrassen med lite leksaker. Hon har hunnit bli så "vuxen". Hon uppskattar leksaker. Vill gärna att de spelar och blinkar. Älskar att tugga på allt. Hon tuggar hysteriskt på saker och faller i vrål, kanske för att de gör ont eller inte känns som hon vill?

Vicky flyttade hem igen igår. Härligt att ha hennen nära igen. Någon att promenera, så de fick firas med just en promenad på 6km ihop med min supertunga vagn efter att Alvin kommit hem från dagis. Bra motion och trevligt sälskap! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar