måndag 14 mars 2011

Gynakuten i danderyd...

Det är dit som jag är på väg i denna stund..pust. Började att få ont i magen natten till igår och hade ont hela dagen igår, men inte så farligt..men så i natt tilltog de onda. I morse vi 7 tog jag 2 alvedon o har haft lagom ont fram till lunch. Då tog jag barns på promenad så de skulle sova i vagnen. Höll på att inte komma hem. Gjorde skitont att gå. Fått supermycket flytningar o hemma tog jag 2 nya alvedon. Efter ca. 1 timme tog jag o kollade tempen. 38.2. Bajs. Ringde sjykvårdsupplysningen som som alltid tycker de e bra att kolla upp.
Så, nu e Alvin hemma med min mamma o mormor och Emilia o jag får skjuts av min pappa.
De e säkert inget, men värt o kika på då jag inte kan räta på mig helt, gå eller sitt utan Alvedon i kroppen. :/

5 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hittade ditt inlägg nu när jag satt och googlade runt lite.. Har nämligen precis samma smärta som du pratar om samt det där med flytningarna... Nu kanske det är lite intimt att fråga, men vad *var* det?, fick du nåt svar när du var på gyn?.. Funderar själv på om jag skulle ta mig till danderyd och kolla, för det gör så ont :(..

    Hoppas du vill svara :)
    Mvh Mickan

    SvaraRadera
  2. LÄgger in den på nytt:

    Hej
    Du angav inte din mail..så jag hoppas att du tittar här igen.
    Det kan vara en infektion i livmodern om du har otur. DÅ behöver du antibiotika snabbt!
    Det är bra om du kollar upp det på en gång, det är enkelt, de tar blodprover och ett enkelt skrapprov som de odlar.

    Åk in, för du kan få blodförgiftning om du har otur..då blir du mycket dålig. :(
    Stort lycka till och hör gärna av dig och säg hur det gick...

    (Har du otur kan de "bara" vara svullnat i livmoder som orsakar smärta..men det är mindre troligt. )

    SvaraRadera
  3. Tack för ditt svar!.. Min smärta kom helt plötsligt och höll i sig i 45 min, det gjorde så ont att jag bara låg å grät och kved.. inte mensvärk ont, utan mer ihållande hugg känsla. Nu är jag sjukt öm, vad jag än gör så gör det ont.. har fått lite hugg nu på kvällen också. Känner mig lite orolig och ovis hur jag ska göra.. om jag ska vänta några dagar eller om jag borde kollá upp det..

    Mvh Mickan

    SvaraRadera
  4. Usch.. åk in.
    Sådanna smärtor har ju en orsak. Vi har dem inte till vardags så de är ju något som e tokigt. Vare sig det är något som går över av sig själv eller inte.
    Kolla upp det senast imorgon bitti skulle jag säga. Om inte annat är det skönt att veta vad som orskar detta och om det är något som kanske återkommer och hur du ska hantera det då.
    Ha det så gott!
    /A

    SvaraRadera
  5. Har blivit mer eller mindre hånad förut när jag har åkt in och haft ont och blivit avfärdad.. så jag är inte den som åker in för minsta lilla.. men är det fortfarande kvar imorgon efter en natts vila så ringer jag dit iaf.. Tack så mycket för att du svarade och dina tips!

    Ha det bra// Mickan

    SvaraRadera