torsdag 17 maj 2012

En låda välgörenhet

I söndags kväll fick jag höra talas om en 4,5månaders flicka som enbart äger 2nylonplagg och är i stort behov av kläder. Detta gav mig ett stooort jack i hjärtat och jakten bland skåpen och kartongerna hemma påbörjades.
Jag tänkte först ha försökt att sända prylarna från jobbet men fegade ur att fråga VDn med risk för ett nej. Däremot hittade jag en person bland Grand Danois ägarna som just idag ska på utställning till Håbolund och sa att det inte var ett problem att ta med sig ett paket ca.30mil.
Jag blir så imponerad av människor som ställer upp för andra trots att vi inte känner varann och personen i fråga inte ens vet vad eller var det ska. TACK!
Lika stort tack vill jag sända till Linda, Maria och Jeanette som skänk något plagg och pryl.
Här kan ni se paketet jag fått ihop. Det täcker iallafall ett stort hål i lillans garderob och några andra nödvändigheter.
Det som fick plats var följande kläder från strl.68-80. Med andra ord kläder till sommar och höst.
1.fleecetröjja
 1.fleecejacka
3.överdragströjjor/kofta
1.överdragsbyxa/utebyxa
1.snickarbyxa
1.par vantar
1.solhatt
 2.mössor
3.kortbyxor
1.långbyxa som kan vikas till kortbyxa
1.tights
 4.velourbyxa
 4.haklappar
3.klänningar
3.strumpbyxor
3.jeansbyxor
4.pyamas
3.kortärmadeTshirt
1.lånärmad Tshirt
10.bodys
1sparkdräkt.
13strumpor
3sockor Andra saker som kom med var.
1.fleecefilt
1.babybjörn
1.nalle
1.stor aktivitetsleksak som rör sig och musik
1.stapelleksak
1.bitleksak
1.mjuk apskallra
1.hantelskallra
1.ansiktsskallra
1.pärlskallra
 6.småböcker
 3.nappflaskor med minst
2nya nappar var
4.nagelfilar
1.frukthållare att äta frukt med
4.babyskedar
1.plastbok till badet necerildroppar alvedonsuppar
7.olika nappar
1.bitnapp
1.spjälsängsskydd.




 Hoppas det kommer till nytta. :-)

1 kommentar: