måndag 20 juni 2011

Alvins första bakning !!

Idag var vi hemma på förmiddagen. Emilia som inte längre uppskattar att bli behandlad som en grönsak tjöt öronbedövande stundvis och påpekade att här tänker jag INTE ligga utan underhållning, medans hennes äldre bror gnällde sig igenom stundvis då fokus inte låg 150% på honom. Svårt att dela sig i mitten...pust. Önskar så att de blir lite äldre och kan leka ihop snart.
Vissa stunden så underhöll faktiskt Alvin Emilia genom att grimasera och göra roliga ljud. Hon fullkomligt tjuter av skratt så vilket så klart triggar hans lilla välmående att fortsätta ännu vildare HAHA.
Innan Alvin gick att lägga sig försökte jag bylsa upp Emilia i den inlåndade Bumbon från linda med kuddar o filt. Men de gick sådär. En liten stund allafall fick hon sitta där och Alvin och jag bakade syltkakor.
Alvin fick själv mäta upp och hälla i bunken mjöl, vaniljsocker, potatismjöl och sedan lägga på sylt. Jag fick knåda och lägga ut kakorna. Han älskade det. Skitigt blev det oxå ;) Alvin hälde ut heeela behållaren med vaniljsocker (av misstag) över sig, bänken och golvet HAHA.. rolig syn. Så går det när locket sitter lite för tufft ;)

På eftermiddagen for vi till mina päron till Alvins förtjusning. Vilken LYCKA! Han kunde knapps sitta stilla i bilbarnstolen. Där fick jag lite barnhjälp och fick försöka mig på att virka IGEN. Denna gången med en tjockade nål, men de blev bara fulare. Så jag började om igen på samma som innan men försökte öka mängden maskor...går sådär.. =/

Hemma kom Jocke hem till ett tomt hem och istället för att slappa så storstädade han hela huset !! Så nu e de dammfritt, damråttsfritt och dessutom svabbat!!

Jag placerade nät över vårt körsbärsträd och över jordgubbarna. förhoppningsvis får vi behålla lite frukt denna sommmar. Nu måste jag bara skynda mig att lägga ut halm, måste handla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar