fredag 10 juni 2011

Mellens examen!

Idag tog Mellen sin examen och blev diplomerad skjutsköterska!
GRATTIS !

På morgonen tog jag barnen med i vagnen och åkte bussen ned till Jakobsberg och hälsade på hos mina föräldrar. När klockan blev 12 gick vi ut och träffade Karolina så tog vi en långpromenad hem till mig i Viksjö. Barnen sov skönt förutom Emilia som tittade storögt på värden :)
Hemma vilade vi lite och lät Alvin och Antoni bada i plaskpoolen, gunga och leka med leksaker.
När klockan blev tillräcklig promenerade vi till Viksjö Centrum och shoppade en fin bukett snittade blommor och en pava mousserat och promenerade vidare 30min till Mellen att fira henne.
Jag syndade denna gången på 13dagar och åt en bit av hennes bjudmat. Ingen tårta eller kakor o saft eller så. Men lite räkor, sallad och paj slank ned. Kände att på 1år kan 1måltid inte ha så stor inverkan
Såhär efterhand känns det lite onödigt..men inte ångerfullt faktiskt =)
Alvin stormtrivdes med alla barn som fanns på plats. Räknar jag rätt var det närmare 17st i olika åldrar som busade. Eftersom han hade så roligt och hade så bra humör valde vi att åka hem sent så lilleman kom först i säng runt 22!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar