onsdag 15 juni 2011

2år firande.


Idag firades Alvin på dagis. Eftersom han fyller år när det är sommarlov och han då inte går på dagis så firades Alvin idag på dagis. Hans fröken Sussane och han pysslade en krona åt honom som han själv fick klistra klistermärken på. han klistrade MÅNGA klistermärken på den, nästan så jag undrar om de finns några kvar till de andra barnen på dagis ;)
Sedan så fick han sitta på en stol framför barnen och de andra sjöng för honom och han klappade tydligen händerna under tiden hihihi.. Så fick han ett paket med en boll i =)
Underbara förskola!

Själv har jag, AnnaStina och Nina lyckats att skramla in hela 1125:- att köpa en pensionspresent åt en av Alvins fröknar. Så nu ska vi köpa ett LiveIt presentkort som hon kan göra något hon tycker om för pengarna. De har ju MASSOR av saker att göra.
Bla. vargklappningen som jag ska göra när jag gått ned mina kilon och hållt dem i 6 månader.

Alvin hostar något fruktansvärt. Hans brickanyl som vi inte vill ge honom fick han i måndags kväll då han hostade och återigen blev han som förbytt. En helt annan person i denna lilla kropp tog över. Det är inget skoj att se, så jag promenerade med barnen till Viksjö Centrum och tillbaka idag för att köpa någon annan hostmedicin på apoteket till dess att vi får resultat från doktorn. Men måste nog ringa dem nu. För Alvin har hostas typ varje 3minuter i 3 timmar i sömnen. Vaknat en gång och gråtit av utmattning.. fy vad det gör ont att se honom sådan.

Emilia istället verkar besväras av något? Kanske är det magen. Hon bajsar fortfarande oftare än vanligt. Inte fullt som igår men några gånger och nu har hon fått blöjexem pga det stackars.. men bajset är fint?

Alvin pladdra som tusan nuförtiden. Det kommer hela meningar ur honom mer ofta än sällan. Han säger nya ord flera gånger om dagen. Jag ser på honom när de kommer ett han aldrig sagt innan, då pausar han i någon mickrosek, formar munner och "trycker" ut ordet lite ansträngt. Blir det rätt blir han glad o klappar händerna ibland och säger ordet igen och igen. Min stora duktiga pojke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar