tisdag 21 juni 2011

Hemma med barnen

Så, nu lämnade jag inte Alvin på dagis idag. Han får stanna hemma och ta sommarlov nu. Jag vill inte ha honom dit i magsjuketider samt att han har sina ögondroppar han ska ha 6ggr/dag och det gör ju inte de på dagis. Så, Alvin har sommarlov nu =)

Men, jag fick vackert springa förbi dagis idag och lämna Gudrums pensions present. Först fick jag promenera hem till en väns hus och hämta glass som barnen skulle få. Hon kunde inte följa med så glassen låg hemma hos henne medan hon var hemifrån. Kan berätta att den stackars städerskan nog fick hjärtinfarkt när jag klev in genom bakdörren medan hon städade..=/ Men de gick bra som tur är.. hihihi

Gudrum blev jätteglad för in present och glassen fick de ha kvar till sen, när det passade dem. Pga magsjukan så var de enbart 3 ordinare fröknar kvar, ifs var det många barn både på sommarlov och sjuka hemma oxå. Men de skulle ha lite ballongkalas senare på dagen så glassen passar ju utmärkt till det =)

Själv var jag heeelt förvirrad och stressade som en idiot för att hinna med att komma hem i tid och plocka upp Emilia (mina päron kom över och passade barnen medan jag lämnade present och plockade hem Alvin saker över sommaren).
Jag slängde den stackars sovade bebisen i bilen och for till BVC.
Väl på plats tittade BVC tanten lite skumt på mig men tog emot. När jag sedan lämnar över det gula kortet säger hon, ja de var väl det jag tänkte, jag har inte dubbelbokat mig, det är du som är här fel dag..
BAJS! det är ju den 21a idag och inte den 22a HAHAHA.. Men nu är lillan vägd och mätt allafall. HAHA

6920g tung
66.5cm lång

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar