torsdag 16 juni 2011

Jocke ute m jobbet


Kvällen innan torsdagen märkte Jocke att Emilia hade feber, hon hade ett risigt humör dessutom. Så på torsdag morgon promenerades Alvin till förskolan och jag var hemma med Emilia som hade feber. På detta började fröken att bajsa oftare än vanligt..dock fint, inget magsjukebajs. Varken i konsistens eller lukt? Alvedon suppar men fortfarande hög feber? Dessutom blev hon så röd i rumpan så de såg ut som köttsår =(
Jag provade att ringa sjukvårdsupplysningen om hur jag kunde hjälpa den röda stjärten men när tanten på luren fick höra orsaken ville hon att jag absolut skulle åka in med henne till barnakuten?!
Jag tyckte att de lät fjantigt men gjorde som hon sade. Bokade Alvinhämtning av mina föräldrar och barnvakt (jocke med jobbet denna torsdag) och for till Danderyd. Så som jag trott var det onödigt..men så slapp man allafall fundera på om hon var urvätskad av allt bajsande..
Väl hemma lämnade jag barnen med mina päron och for till ITRIM för att träna och väga mig.
Hela 7.2kg hade jag tappat under dessa 18dagar. Inte illa pinkat. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar