onsdag 8 juni 2011

Karro, första smaken och klippnig

händelserik dag idag.
På förmiddagen plockade jag lite hemma o tvättade när Alvin lämnats på dagis och så for jag att shoppa sköljmedel.
Sen kom Karro och hälsade på runt lunch. Vi umgicks och hade de lugnt och mysigt med Emilia och Antoni hela dagen. Tog en promenad med vagnarna, drack kaffe, lekte med barnen och pratade.
Sen hämtade vi Alvin på förskolan och promenerade till Viksjö Centrum. Barnen fick mellanmål och vå åkte bussen hem som Alvin tycker om.
Hemma åt vi middag och Emilia fick för första gången smaka något förutom ersättning och bröstmjölk.
Jag kokade en liten färskpotatis och en bit palsternacka. Mosade och satte i lite Milda. Hon tyckte nog att de var något konstigt som mamma höll på med. Stoppade saker i hennes mun? Vad skulle man göra med det?? Hon satt där en stund med detta i munnen som om hon inte ens reagerade..sen så började hon smacka lite med munnen och svalde. Fick några skedar till och åt gott. Det var lite skoj att det gick så fint. Får se hur det fortsätter framöver =)

Alvin hade inte lika bra humör som han haft de senaste 2 dagarna.. så jag tänkte lagt han tidigt så han fick sova ut. Men så skulle jag bara duscha av honom och när han sen stod där, med blött hår vid handfatet och borstade tänderna fick jag värdens chans att klippa hans hår för han började att leka med vattnet. Snabbt som tusan plockade jag fram saxen och snipp snapp snut..så va hårt borta =)
Har egentligen INGEN aning om hur det blev. Det var fortfarande blött när han gick och la sig.. jag kunde inte se honom framifrån när jag klippte heller. Men tänkte att de e väl bara att fortsätta imorgon om de ser helt f#¤6gt ut ;)

På kvällen blev det en promenad samtidigt som jag pratade med Elisabet på telefon. Det var riktigt trevligt att ha promenadsällskap i örat!! TAck för pratstunden, så trevligt.

1 kommentar:

  1. Jag tror att man hellre ska ge småttingar gammal potatis än färskpotatis. Kommer inte ihåg varför, men det är något med stärkelsen tror jag som kanske kan vara jobbigt för magen.

    SvaraRadera