tisdag 17 mars 2015

Bokat Marsvin

Nu har jag boka 2 st underbart söta marsvin borta i Boxholm, Jönköping! Jag vet, heeelt galet långt bort, men vad göra man inte för de perfekta familjemedlemmarna. De ska ju ändå leva med oss i förhoppningsvis en 7 år. Då är en långresa inte så mycket kan jag tycka.
Men jag håller på att försöka hitta någon som ska upp på stora hundutställningen i Kista den helgen. Så förhoppningsvis kanske de kan få skjuts hit :)

2st små har jag hittat. SOM jag har letat. Jag trodde det knappast skulle hända att jag skulle hitta en liten 3färgad tös som hade ansiktet i vitt. Men se, hon fanns!
Hittade henne då en tjej vid namn Karin la upp en annanons om 2 håriga sötnosar. Kände att en av dem vill jag definitivt ha, kanske tom. båda. Skrev PM så nämner hon att hennes mamma även hon har bebisar som är lite äldre. Ber om foton och så är hon där, lilla Rutan :)
Sen beslutade familjen att även den lilla 2 färgade håriga ska med hem.
Karin har lovat att låta dem bekanta sig hemma innan de kommer iväg till oss. Ska bli så underbart underbart med marsvin !
Barnen blev så förtjusta!! Äntligen, äntligen efter att de bönat sedan innan julen så ska det bli marsvin i huset. Emilia tjingade lilla hårtott, hon har fått namn "MOJJA" av henne. Rätt sött måste jag erkänna då ordet "Moja" på polska betyder "min flicka". Passande.
Alvin har tjingat lilla rutan, får se vad för namn hon får, han velar och ändrar sig. Men något blir det till slut :)

Lilla Mojja:



Och sen min lilla ruta:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar