onsdag 22 juni 2011

Halsfluss o dålig diciplin


Usch känner mig så dålig, har fuskat massor senaste dagarna med min diet =(
MÅSTE TA NYA TAG!!!

Men i morse passade jag på att åka till vårdcentralens dropp in när Jocke ändå skulle vara hemma på morgonen. Jag ville kolla mina stämband som är hesa varje morgon sedan ca5 veckor tillbaka då jag tappade rösten fullständigt i ca 1 vecka eller lite mera.
Jag har inget halsont, inget snorigt eller annat, bara lite hes på morgnarna.. o gissa vad. Jag har halsfluss!!!!!!!!!!!!!! HUR I "#¤ ??

Så jag sparkade iväg Jocke och Emilia oxå, eftersom Alvin redan äter penicillin emot ögoninflammationen (som tar detta med)
Det visade sig att Jocke som inte har något fel alls som han trott oxå har streptokocker i halsen ? det var bara Emilia som är frisk, bra det ifs.
Men, nu ser man, man behöver tydligen inte ha symptom för att ha halsfluss!
Så, nästan hela familjen käkar antibiotika nu...pust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar