måndag 27 juni 2011

00:30 - Nyss hemkommen från Akuten i DS


Kom precis hem efter en dag full av händelser och känner att jag är i behov av att bara skriva av mig och lugna nerver och tankar en stund innan jag kan somna in.
Sista aktiviteten var minst sagt inte rolig, pappa ligger just nu på Danderyds avd.73 efter att på kvällen fått en stroke.

Vi var ute hela dagen med Farfar och farmor Helena. Var på Rosendals trädgård och lunchade på deras Värdshus. Supergott och urmysigt. Solsken, lugn och mys med barn och familj. Fick sedan en stund själva utan barn att gå i stan. Köpte en present åt lilla Sixten.

På vägen hem ringde min bror och berättade att han blivit anfallen av getingar som bodde i hans häck som han så vackert beskar och de blev vansinniga. Fick en bild på en människa som inte liknar honom. Supersvullen o böldig i hela ansiktet. Han trodde att de stungit honom en 6gånger i ansiktet minst. Sedan en del på resten av kroppen.

När vi kom in hemma innanför dörren skulle jag precis till att klä av mig då min mamma ringer hysteriskt för pappa mår dåligt. Hon ber mig att ringa doktor eller skjutsa honom dit.
Orkar inte dra hela historien nu..men de på 112 gjorde super fel o lyssnade inte o sände inte ambulans som jag bad om. Och när vi kom till närakuten sa de att jag borde aldrig åkt med honom dit, han behöver komma till akuten o Danderyd och göra en hjärnröntgen!?
Nu är de gjort, pappa hade en stroke, men troligen inte så kraftig och vi hoppas han kan bli ganska så återställd. Iallafall kunna gå och använda sin högra arm.
Han bor kvar över natten under observation så får vi se vad mera som händer imorgon efter morgonronden....

Nu..lägga mig o vila o hoppas på John Blund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar