fredag 19 februari 2010

Nyss så träffa ja en krockodil..

Jag ÄLSKAR den här låten och nu har ja hittat massa verser..och eftersom jag vet att Jeanette gör de med så lägger jag upp den här för dig och fler., så sjung på för era små och gör rörelserna =D..
(ps, kan behöva lägga till/ta bort något ord ibland)


Nyss så träffa' jag en krokodil
som körde runt i en bil
han var så tjock och fet
och blåste i trumpet
men bilen var för trång
och svansen var för lång
så den fick ligga på ett litet flak därbak

Nyss så träffa ja en krokodil s
om körde runt i en bil
han va rätt smal och lång
och blåste i ballong
men bilen va för trång
och svansen va för lång
så den fick ligga på ett litet flak där bak

Nyss så mötte jag en dinosaur
han var så snäll o så rar
Han hette faktiskt Rex
och åt Mariekex
Pappa ropa´aj
o mamma blev så skraj
o lillebror han gömde sig i sin kavaj

Nyss så träffa jag en kissekatt
som körde runt, i en hatt
Han var rätt rund och go
och bodde i en sko.
Men skon den var för trång
och svansen var för lång
så den fick ligga lite grann på sned, bredvid

Sen så träffa jag en gammal tant
som hade en elefant
den var så tjock och stor
och hade rosa skor
2 svansar hade den
en bak och en där fram
men tanten sa den ena var en vattenslang

Igår så mötte jag en elefant
Som dansa runt med en tant
Han var så stor och så stark
de var på folkets park
men snabeln den var lång
och dansbanan var trång
så tanten vira upp den på en polkagrisstång

Nyss så träffa jag en elefant
som va så glá
Det är sant
Han var så så stor och bred
och åkte på moped
men mopeden var för trång
och snabeln var för lång
så den fick ligga fram
och blåsa bort allt damm

Sen så träffa jag en elefant
som sparka boll med en tant
Hans mage den var skär
och snabeln ett gevär
Och bena dom var blå
och tårna likaså
Och på sitt huvud hade han en långkalsong

Sen så träffa jag en rutig katt
som kasta' sten i en hatt
Den bodde i en sko
tillsammans med en ko
men kossan hon var arg
och farlig som en varg
och hon försökte äta upp en hand ibland

Nyss så träffa jag en rosa mask,
som bodde i, en ask.
Hon var så lång och blöt
fast ändå ganska söt.
Men asken blev för trång,
när masken blev för lång,
och nu så blir det inte mer av denna sång!

1 kommentar:

  1. Åh... den här har ju sjungit MÅNGA gånger - fast bara första versen. Kul med fler!

    SvaraRadera