söndag 28 februari 2010

NY VAGN !!!


Är jag lyckligast eller är jag lyckligast!! Eller..? =P

Jag har precis spenderat en j#¤%a massa pengar på en barnvagn! En som jag önskat så mycket. Jag gillar den så mycket. Ett litet tyvär blev det, det vart en 2009 års modell istället för en 2010. Så färgen blir helsvart. Tycker nog egentligen att den röda med vita stipes e lite snyggare. Men jag fick den för ett mycket bättre pris såhär. Och man kan inte vara kräsen på 2000:- tycker jag när man sitter i min båt.

SÅ, nu kommer "min" (Alvins egentligen) nya kärra på tisdag hem till Jockes mamma. Sen så hämtar vi hem den på söndag. =P Ska bli så roligt!!!!
Jag funderar på om jag ska ta med den här vagnen till polen istället för den paraplyvagnen jag lånat, men jag vet inte. Vill ju så gärna, men är lite rädd att de ska handskas illa med den på flyget..hm. Hur hade ni gjort??

Allafall lite info skönheten:
-En trehjuling
-Den kan köra Alvin ända tills han blir 34gk tung, det är bra med tanke på pojkens strl redan idag ;)
-Killen kommer att sitta högt upp.
-Vadderat säte som kan fällas ner till fullt liggläge, 150 grader
-Ventileringsnät när sitsen är i liggläge med infällbart vind- och regnskydd
-Upphöjt fotstöd som ger extra bensupport för mindre barn
-12" stora hjul, förseglade kullager, , med quick.relese", låsbart svänghjul fram med fjädring.
-Stor sufflett som har 3 olika positioner, tittfönster, och ventilationsnät med magnetisk lucka
-Justerbart handtag
-Mjuk förvaringsväska med sex olika fickor
-Förvaringsfack bakom sätet
-Förvaringskorg som tål 9 kg
-Säkerhetsrem om man springer på hihi
-Vikt ifs. 11,5kg men den är ju stor o rejäl som jag vill ha den.
- DEN ÄR SMIDIG ATT VIKA IHOP !!!!! och stoppa i bilen ihop med en Grand Danois! det är mitt största krav ihop med en allvädersfungerande vagn.

1 kommentar:

  1. hej! jag hade tagit paraplyvagnen, lagt filt i botten så det blev lite mer bekvämt. den tar sig fram bättre på shoppingstråken etc. å så är det risk för stökd, förstörelse eller nåt når man har så fin ny vagn! en dassig paraply snor de inte i första taget... ja hade ju så till Cypern, Freja fick stå ut en vecka med obekväm vagn, men det gick å jag hade aldrig tagit mig fram i centum med större vagn.. Ha så himla trevligt gumman, ses snart när du kommer hem!
    kram Jenny å alla grandisar å Freja

    SvaraRadera