torsdag 18 februari 2010

Babykonsert


Babykonsert
Igår var en händelserik dag för Alvin och mig. Alla fall med vårt vardagsmått mätt.
Vi träffades med mammagruppen i Järfälla kyrka för att vara med på babykonserten kl.10. En trevlig upplevelse är det, alla sitter i en ring o lyssnar, sjunger och tittar på saker. Dock, eftersom vi satt bredvid "Alvins Willma" så hade pojken lite konsentrationssvårigheter att vara med. Han hade bara ögonen på Willma. Hon ska som vanligt kännas, dras, pillas o kyssas på. Problemet är att min bebis är en heffaklump som pillar alldeles för hårt och att Willma inte tycker att pussas o pillas i ansikter är så kul.
Vi var alla fall en hel hög med bebisar som var och som där efteråt fick gå runt och kika på kyrkan. Alvin och de andra barnen fick leka lite med orgeln och titta på allt annat som fanns.

Spelar lite orgel

Efter konserten for vi till Plantagen med mammagruppen och åt lunch o pratade. Helt OK denna gången, maten var inte kall/bränd denna gången.

Sen åkte vi hem till Silvia och Kate några stycken av oss. Jag som bara skulle vara där en timme blev kvar till lite efter fem!
Alvin var inte det riktigt nöjd uunder en bra stund, min teori såhär efteråt är att det var för stökigt först, för mycket ljud och prat för när det lugnade ned sig så var han så nöjd och slutade att klättra på mig och klaga högljud.
Så som tidigare vill min lilla casanova pussas. Nu hade han både Willma och Kate att praktisera på. Men istället för att pussas fint o försiktigt lyckades han med ett försök att slita i Willmas öra och att dra Kate i håret =´(
Usch, han kommer/är den där bebisen som ingen kommer att vilja leka med. Han är alldeles först att göra en massa saker men ingen hjärna bakom handlingarna finns än =(.....det skär lite i mammahjärtat. Jag hoppas att han blir lite försiktigare snart, så att han kan pussas med de andra bebisarna utan att göra dem illa...

Alvin pussar på Kate

Silvia har en jättefin Nikon kamera som jag visade henne hur hon skulle göra med så det blev en hel del fotande, hoppas på lite bilder sen att visa upp. Men har allafall några stycken från Jeanettes kamera att dela med från gårdagen.

1 kommentar:

  1. Åhhh vi ville ju också vara med igår. Men nej då snuviga som vi är fick vi vara själva. Kasper är mycket bättre idag, jag är fortfarande lite snuvig och har typ helt tappat rösten nu =(
    Kramis

    SvaraRadera