fredag 12 februari 2010

glass i stora lass

Oj, vilken dag, fullspäckad med aktivitet ända från start. Alvin är heeeelt utslagen. Spec efter alla sjukor som varit och mer eller mindre tvingat oss att vara ganska instängda i vår egna vrå var detta en händelserik dag.




I morse klädde vi på oss och åkte till mormor, morfar o babcia runt 9. Där tillbringade vi några timmar tills de blev dags för Alvins BVC besök kl 14.30.
Doktorn klämde lite, kände o aktiverade bebis en stund o sedan var de hela över.
Det som tog längst tid var att vi fick en låång lektion i att inte låta Alvins matvägran styra oss och jag känner mig ärligt peppad och tror att jag kommer klara av att hålla mig och inte truga med maten. Eller ja, jag hoppas att jag klarar det..men det är så fruktansvärt svårt. Lilleman har tappat 900gr på 3 veckor..de gör ont att se.

Så dagens mått bestod av följande.
7 månader gammal (på dagen)
74cm lång
9880gr tung
46cm i huvudomfång
Ingen liten pojke det där men tunn. Aja, de kommer förhoppningsvis gå över.

Efter BVC träffade vi Jeanette och Wilma på IKEA. Alvin hade ett jobbigt humör som innebar en massa massa snackande med gnäll infällt emellan. Han var ju hungrig så vi "firade" hans 7mån dag med lite mjukglass *panik*. Jag köpte egentligen en till mig och eftersom jag inte orkade lyssna på en ledsen pojke så beslutade jag mig (ihop med en stöttande Jeanette) att det var bättre att han fick i sig liite av något för att få lite energi o gott humör än att inte äta alls eller att behöva truga med något han vägrade att äta. Så Alvin fick några skedar vaniljglass av mig. Han tycke de var OK att äta och efteråt hade han ett gladare humör ett tag. Sen kunde vi shoppa lite =D. Vi fikade en stund och lilleman accepterade att äta lite av mormors hemmagjorda soppa som jag tog med i en burk och lite banan och äpple!!!
Vi lyckades även att tappa en stickad socka inne på IKEA som babcia gjort. Synd, ska ringa imorgon o se om de hittar den för jag tycker de var väldigt fina.

Som toppen på dagen accepterade Alvin 150ml välling av Jocke innan sovdags!!!!!!!! Jocke "gav" inte honom den utan lekte med flaskan ihop med Alvin som stundvis tog en slurk under en stunds "lek" ;)
Dagen avslutades med en underbart god thaimiddag som Jocke lagat medan jag var borta och nu blir de att titta på film och äta lite chips hihihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar