torsdag 18 februari 2010

bildfiasko



Alvin och pappa på väg till polisstation för fotografering

Jahopp, där är det gjort, passet. Ja det har ju inte kommit än men allt är klart. Tanten i luckan som gjorde det var inte direkt någon barnkär person och då menar jag det inte som en elak sak men som ett faktum.
Alvin skrattade, pratade och försökte på ALLA tänkbara sätt locka på hennes uppmärksamhet, damen i fråga tror jag inte ens ägnade en endaste blick på honom. Han tittade på mig eller jocke eller mest sin skärm men vägrade att ge liten en blick. Sedan när det var fotadagx tog hon en bild o sa att ja, denna tar vi han tittar rakt fram. Den var katastrofful. Alvin gapar, tittar nedåt och ser heeelt vilse ut. Han ser riktigt "dum" ut på bilden. SÅ jag frågade om vi kunde försöka igen och jag tror ärligt att hon med flit inte tryckte av när han skrattade och log. För han gjordet det under en lång stund och tittade rakt fram på en grej jag viftade med, men så efter en evighet säger hon något och då tittar så klart han på henne och hon trycker av ??? Så den bilden blev ju inte på något vis framifrån..så då fick vi ta den gamla..blääh! SÅ Alvins första passa kommer att se ut som STRYK. aja..tur att det "bara" är ett pass.

Alvin ser chockad ut på polisstation
Nu sover liten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar