torsdag 25 februari 2010

Ibland blir de inte som man tänkt sig


Idag blev inget som planerat. Vi skulle hitta på en massa att göra men redan tidigt på morgonen blev det knas. Alvin valde att vara uppe emellan 4.30-5.30 så resultatet blev att han sov till kl 7.30 efter det.
Vi skulle egentligen gått på en promenad runt 13-14 med men eftersom Alvin befinner sig i "vägra sömn" peroiden så fick jag inte honom att somna på förmiddagen =(. Utan han deckade först kl.12-14.20 i soffan och jag bredvid honom. Jag var nämligen heelt utmattad av en glad och sprallig kille som busade i flera timmar. OJ så han röjde på förmiddagen! Han stojjade först runt på mattan med sina nya klossar, fick tag i båda backarna med leksaker som han på något sätt fick att explodera över hela vardagsrummet?!
Efter det så fick han leka i gåstolen, TACK Maria för det lånet, dem räddar mig såååå ofta !!! När han tröttnade på att rulla runt o v-rummet o hallen så kom han in i köket, där försökte som vanligt att dra ned Ozzys matbar, sen så tog han sig för diskmaskinen. Jag lämnade med flit bestickkorgen med en massa skedar och en del plast saker så han fick plocka o busa. DET var en hit! Ännu en explosion dock ;)

Själv passade jag på att plocka en del hemma på förmiddagen och lagade även 3st moser till Alvin som jag fyllde i iskubspåsar.

På eftermiddagen ringde frågade grannen Elisabeth om vi ville ta en promenad. JIPPI! Så vi fick lite sällskap trotts allt en stund =D

Ozzy busar på promenaden

Efter det blev det en färd till veterinären för att chippa Ozzy. Alvin skötte sig kanon hos veterinären som lekte lite med honom och Ozzy fick en vom som gotte efteråt så han tyckte nog att det inte var så farligt ;)


Alvin i bilen på väg till veterinären

Väl hemma lyckades jag kleta ned bebis i bajs *Uurk. Jag missade att han hade bajsat och drog av blöjan och bodyn utan att hinna reagera så det var bara att bära upp för ett bad. Alvin tjöt av lycka när han satt bredvid kabinen och väntade på att vattnet fylldes på. Han var så glad att få bada.

En lycklig kille i badet

Efter badet blev det påklädning och sedan kvällsvälling. Sen blev det gå upp och sova. Så nu sitter jag här och skriver lite. Jocke jobbar sent idag så jag ska bara njuta av att vara en stund. Men först, Ozzy ska få lite mat..
..detta var vår dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar