söndag 21 februari 2010

Barnkalas


Julius för 2år sedan

Idag var en skön dag med massor av kul & nyttigt som gjordes.
Vi började dagen med en lång mysig stund i sängen hela familjen - så mysigt. Helger är verkligen underbart att leva för.
På förmiddagen, med förtejpat utlopp för vattnet, badade Alvin i duschkabinen ihop med mig. Det var trångt på den lilla yta men det gick och lilleman plaskade som aldrig förr och tjöt av skratt.


Julius för 2år sen

På eftermiddagen åkte vi hem till fam. Ålander och firade "stora" killen Julius som fyllde 2år i onsdags! Grattis i efterskott!
2år...WOW vad tiden springer iväg..det var ju nyss som jag satt i soffan på övervåningen i deras hus med den där lilla lilla människan i min famn och beundrade..*lycka*.
Idag fick han dagen till ära en duplo sopbil som vi handlat för några dagar sen och som det såg ut uppskattades den. Vilken tur, jag har egentligen ingen aning om var en 2åring ligger i lekvärden, det är ju supersvårt!?
Vi hade jätte trevligt och det var så kul att komma hemifrån hela familjen till goda vänner. Tack att vi fick komma!
Precis när vi skulle gå kom jag på att jag faktiskt hade en liten present till Edvin i fickan. Det var en sådan där leksak som man får i sådan maskin som man stoppar en guldpeng i. Kul, för han tyckte om det =D, min underbara Edvin. Som Jocke sa på vägen hem, "Edvin är speciell, fast på ett underbart sätt" och det är han, jag vet inte riktigt vad det är, men han har en speciell plats i mitt hjärta.



Väl hemma kom vi på att nu MÅSTE vi skotta taket på garaget och boden. Det var sjukt mycket snö på det, över knähöjd. Så jag ringde till mina föräldrar som kom förbi och umgicks med Alvin medan Jocke och jag skottade. OJ vad mycket snö!!! Vi har skottat ned snön emellan boden och garaget och det är nästan ända upp till garagetaket.

Nu, ska jag bara softa och titta på lite serie innan sovdags..men vilken?? Allt bra är ju slut =(.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar