torsdag 20 januari 2011

Torsdagens fortsättning

Jag ringder faktiskt förskolan lite senare samma dag för att höra hur det gått..
Lilleman hade tydligen varit ledsen en stund och fått nappen av fröken som lite tröst. Han hade suttit i knät en del och gosat under förmiddagen och sedan gjort i blöjjan. Efter det hade han blitt glad igen och lekt med de andra. Han hade ätit lite på lunchen som vanligt. När jag kom att hämta honom satt de precis och åt mellis. Han satt på sin lilla stol bredvid Gudrun som hade skurit macka i bitar till och åt gott. =D Det såg ut som att han fick i sig ordentligt med macka allafall, de var bra.
Jag kom mitt i mellisen och valde att stanna en stund i hallen och hjälpa att klä några av de andra barnen som skulle ut och leka istället för att komma in och störa mitt i mellisen. KÄnde att han behövde denna stunden som ett positivt minne.
När jag kom in sedan fick jag massor av kramar och pussar och när jag sa att vi ska gå kom ett bestämt "nej" hihihi.. Men det gick bra att övertala. Så gav lilleman Gudrun en stor kram hejdå. =D

Orsaken till att jag kom lite tidigare var att vår nya soffa som skulle komma om 6-8 veckor hade kommit. 1.5 vecka hade det tagit!! Jag fick lite panik. MAnnen i butiken krävde att vi kom innom 1timme. Jocke var på konferans utan bil och jag kunde dessutom inte få tag i honom =/ Jag fick allafall tag i vår vän Patrik och kunde låna släpet. Pappa och mamma följde med att hämta soffan. De fick packa bumlingen i släpet och hämma så hjälpte vår goa granne oss att ta in den ihop med pappa.

Alvin lekte en stund med mormor och var lycklig. Sedan efter att han lagt sig byggde jag den. 2 timmar tog det att få ihop den trotts att det bara var lite att göra. Men min mage värkte och jag var så osmidig. Men det gick bra. SÅ nu finns en stoor o skön soffa hemma ! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar