söndag 9 januari 2011

Läääänge sedan..

Det var minsann läänge sedan som jag skrev.
Nu ska det bli ändring på det igen. hihi..
Lite små uppdatering.
Den 16 blev jag sjukskriven från arbetet pga. av denna graviditet. Kroppen mår inte bra på mig mera..
Först blev jag lite sur och väldigt ledsen. Jag kände mig lurad av kroppen och kände att de var inte så här jag hade tänkt mig denna tiden. Så jag fortsatte att jobba.
Fick även onda ögat om att helt sluta bära på Alvin.. HUR GÖR MAN DET ???
När helgen kom så gjorde jag det allafall, bar han till bilen sovandes. Det var bara några steg, men jag lyckades att få en bristning i en muskel i magen. FRUKTANSVÄRD smärta!!!
Levde på Alvedon och totalt orörlig i liggande position. När måndagen kom tänkte jag åter åka till jobbet.
Då började allt knasa sig mera.. försov mig och när jag steg upp hade jag halsont...struntade i det, tänkte åka ändå, med magonda, halsonda och alvedon.
Går till bilen, natten hade det snöat massor, fick skotta ca. 20 cm. snö.. o sen startade inte bil"#¤%n !?
Alla universums krafter sa åt mig att vila tror jag.
JAg valde att jobba hemifrån. Satt på övervåningen o jobbade..
På natten kunde jag inte sov, jag hade ont att andas, trodde jag fått lugninflamation. nästan 3 timmar på vårdcentralenen visade på en kraftig förkylning?
Det tog mig ända till efter jul att bli människa..

Summa summarum.. jag e hemma nu, jobbar inte och sover ca.3 timmar om dagen. Kan knapp leka med Alvin, har ont i varje bit av min kropp när jag rör mig. Har ont av att sitta då magen är enorm och lågt ned. Tror blodtrycket och blodvärdet är bättre allafall.. Huvudvärkerna har avtagit avsevärt?!!!!
Så nu längtar jag lite att bebis inte kommer alldeles för sent.. orkar inte med detta...pust..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar