fredag 21 januari 2011

Fam. Bruhn på besök



Alvin har "ta hand om" känslor.. han tror nog att Elliot är en docka ;)

Alvin och jag for till öppna förskolan denna morgon så lilleman fick leka lite på en plats som han så väldigt mycket tyckte om tänkte jag. Men inskolningen på vanliga förskolan har misann satt sina spår ser jag nu.
Alvin har väldigt svårt att ha främmande vuxna och barn in på sig. Hans starka "NEJ" hördes ofta och han var väldigt stressad av alla barn som skulle leka med leksaker som han lekte med eller bredvid honom. Han hade svårt att slappna av om någon kom nära, då puttade han iväg dem =´(
Det gör så ont i mig att se detta. Alvin som i vanliga fall är en så kelen pojken som vill kramas med alla har nu börjat att skrika nej och putta bort alla främmande...hur får man honom att sluta med det? Hur får man honom att känna tryggheten igen?

Efter förskolan åkte vi en liten stund till ToysRus och shoppade en försenad fördelsedagspresent till Elliot. Alvin tjänade på besöket han med. Mammas blödande hjärta med skuldkänslor shoppade åt honom med =/ Inte för att han förstår det men för att jag känner mig så dålig. Skyller på att han inte fick någon julklapp av oss eller en 1.5 års present ;)

Sedan kom jocke och bytte av med mig. Jag for till barnmorskan och de hem att sova. När jag redan var i Kista kom jag på att jag kan ju inte åka med lillbilen. Då kan ju inte Elliot sitta i den. Så de var bara att vända hem och byta till storbilen med bilbarnstol i..pust.

Hos barnmorskan såg de mesta bra ut, förutom att mitt urin är mörkbrunt sedan någon vecka, de tycktes inte om. Så nu är det lite prover ivägskickade till labb..får se om de visar något. Tydligen kan de vara njursten eller att levern säckar ihop..men då jag inte har ont är det inte så troligt.

Jag plockade upp Elliot och Lindan och sedan åkte vi hem igen. Alvin blev jätteglad att se Elliot i hallen men hade supersvårt att se honom leka med hans leksaker =/
HAn blev så upprörd och hade svårt att slappna av. Men efter att Magnus kommit hem och vi ätit middag släppte det massor. Alvin kramades om och om igen med Elliot som inte riktigt förstod varför ;) Sedan försökte han både mata och ge honom dricka flera gånger om HAHA:. såg riktigt sött ut.

På kvällen när fam. Bruhn skulle hem så gick Jocke o Alvin upp för att sova medans de gjorde sig klara att åka och då hördes plöttsligt att Alvin började att gråta. De var väldigt konstigt och jag förstod att någon var knas. Så ropade Jocke att jag ska komma upp.
Alvin hade kräkts i sängen efter vällingen när han rapade. Så de var bara att stoppa bebis och mig i duschen medan Jocke bytte lakan o satte på en tvätt. Alvin la sig vid 21, 2timmar senare än vanligt de senaste veckan.

Alvin kramas med sin kompis Elliot


Du ser lite kall ut, en kastrullmössa kanske ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar