tisdag 18 januari 2011

Första dagen på riktigt, som en stor pojke.


Alvin leker i vattenbaljan

Idag var den första dagen som Alvins dag skulle bli som alla de andra barnens på förskolan. Utan mamma... =/

Men det kändes bra!, konstigt men sant. Efter gårdagen som gick så bra var det inte så jobbigt. Jag försökte att peppa pluttis innan förskolan och när vi kom dit var han glad i att få gå in.
Jag stannade ca. 10 minuter och fick se att Alvins favoritlek var framplockad idag. Vattenbaljan! Vilken lycka, återigen fanns inget annat omkring för Bambam att ens försöka locka med. Han fastnade där direkt och lekte när jag gick. Jag gav honom en puss på huvudet och sa hejdå lite snabbt. Inget superavsked då jag var rädd att han skulle börja bli ledsen. Sedan gick jag ut o klädde på mig. Väl ute i hallen träffade jag på Marias vän och blev stående och pratade. Vi pratade en bra stund, och sedan hörde jag en liten killes gnällgråt. Det var Alvin sin inte var glad att vattenleken var över. Han och fröken Sussane kom ut och skulle byta tröja. Han gnällde o ville inte riktigt följa med, men så vid sin hatthylla hörde jag hur de pratade om vilken tröja de skulle välja idag och så var gråten borta.. Jag gömde mig lite så han inte skulle se mig.
Sendan när vi gick ut och skulle genom grinden såg han tydligen mig genom fönstret och vinkade till mig. hihi..

Jag gick hem och tänkte bara vila, men hade återiten svårt att koppla av..men 1timmes sömn blev det allafall, de var skönt.
KL. 14. gick jag tillbaka att hämta honom, då var han nyvaken. Han hade sovit i 2timmar till dess att de väckt barnen. =P
Alvin kramde om mig och fortsatte sedan sin lek med de andra barnen. Han kramades med Josefina som han kramat första gången vi var och hälsade på. Han lekte med bilar och ruchkana o allt annat. Var inte det minsta sugen på att gå hem.
Fröken berättade att han hade varit ledsen på förmiddagen till o från o suttit lite i hennes knä, han hade inte ätit så mycket och han hade somnat jättefort. Han ville pilla lite på hennes öra men då hon har örhängen hittade han sitt egna öra istället och somnade gott med det som tröst =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar