måndag 24 januari 2011

Min födelsedag och helgen

Ja, de blev väl inte sådär som man kanske skulle önskat.
Hade inga direkta förväntningar ifs.
Jag kände mig alldeles för trött i kroppen för att fixa något fancy och bjuda någon hemmabakad fika, men de som hade tid och kom på eget bevåg var givetvis välkomna och ett stort lass av köpt fika lagrades.

Efter lunch kom Svärfar och Helena på fika. Jocke kände sig lite knasig efter en stund och valde att varken fick bulle eller kaffe, det är inte likt honom.
När han pappa gått hem skickade jag honom i säng att vila en stund då jag viste att min bror skulle kika förbi och mina föräldrar lite senare på kvällen.
Men han kom inte upp mera. Han började att gå på muggen och senare på kvällen kräkas. Halva natten spenderade han inne i badrummet och jag valde att sova inne hos Alvin som i sin tur hostade i ca. 1 timme. Kl. 4 vaknade han på söndag och var piggelin.
Jag å min sida såg stjärnor så tidigt på morgonen. Men det var bara att leka på med honom. Jag tänkte att vid lunch blir det sömn =P
Pratade med min mamma om att de skulle ta honom på eftermiddagen så jag fick lite vila. Så när lilleman somnade hade jag inte så bråttom med att sova själv för jag tänkte att jag skulle sova senare. Jag valde att istället vila lite framför en serie..
Alvin vaknade efter mindre än en timme ?????
Jag ringde mamma o bad pappa komma och hämta honom. Gick till hallen att klä på honom och då bajsade han med overallen på. Bara att slita av o byta blöjja. Så visade det sig att det bara var vatten. Byxan hade blivit blöt, o halva ryggen =(
Så, lilleman fick stanna hemma. Han var pigg o glad hela dagen o kvällen. Heeelt underbart gullig. Jag däremot började att bli illamående och kunde inte vänta nog tills han la sig kl 19.
Sedan låg jag livlös i soffan o vågade inte somna in. En hink bredvid för rädslan av att blir kräkig och inte hinna till toan. Mina fogar gör så ont att det tar ett tag innan jag kommer igång att röra på mig efter att ha legat ned.. =(
Men som tur är inga kräkningar kom. Illa måender varade på natten och förmiddagen idag.
Jocke stannade hemma och mår bra nu på eftermiddagen. Alvin har bajsat några gånger till och har en stackars liten babianrumpa nu som göra ont och han inte vill byta blöjja. Min magde har varit i ofog hela dagen den med, men jag mår riktigt bra nu jag med.
Skönt att allt e på väg bort nu.. det räcker så gott!

Jag ringde förskolan och sa att liten stannar hemma imorgon. KÄnner att det är tråkigt mitt i invänjningen, men vad gör man. Han kan inte vara på förskola nu o smitta alla andra.. =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar