torsdag 6 maj 2010

rullar på

Idag var en lugn dag.
Till lunch for vi till sumpan och åt lunch ihop med min arbetskamrat Åsa. Trevligt. Alvin var faktiskt riktigt duktig, lekte snällt med sina leksaker.
Hemma gick vi på en promenad med Ozzy och Jeanette o tjejjerna(Wilma och Tascha).

Nu lite Alvin-status
Idag var första gången som han aldeles ensam staplade ett torn på 5burkar med IKEA burkarna. Sen ville han sätta en till men det var aldeles för högt upp. Han är än för kort hihihi. Men stolt mamma är jag när jag tittar på min lilla pojke och ser vad han åstadkommit måste jag erkänna.
Det är Alvins nya grej, att stapla klossar, skor, andra saker på varandra och skapa torn. Hans andra grej är att plocka ihop saker i tex. en låda eller liknande. Han tar allt han kan hitta och hämtar o plockar ihop. Bra det, så kan han hjälpa mig att städa snart ;)
Sedan en sak till som är storfavorit är att "leka kull". Han formligen tjuter av skratt. Han kryper iväg i en ilfart kikandes lite i ögonvrån för att se om jag kryper efter. Om han ser att man börjar knappa in på honom tjuter han ännu mera av skratt hihi. Han tycker det är lite kul att sitta framför mig och försöka ta sig förbi mig på än den ena sidan och än den andra. När jag fångar han tjuter han av skratt, sätter sig upp o försöker med nästa sida.
Han tycker det är kul när han försöker krypa iväg och jag fångar han i tex ena benet och försiktigt drar honom tillbaka om och om igen.
Han försöker att härma mig när jag nynnar för honom. Det låter så sött!

Själv har jag skaffat medlemskap i Aftonbladets viktklubb nu. Lisa inspirerade mig så mycket häromdagen så jag hoppas på att ta till mig det hela nu. Det behövs.
Så, med det nya temat har jag skaffat mig en pararell blogg om den delen av mitt liv. Inte så spännande men något att spara om jag fortsätter att skriva där..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar