torsdag 20 maj 2010

Ängsjö och doktor


Igår bar det som skrivet iväg till Ängsjö med Maria, Jeanette, Malin och så min underbara brorsdotter Marlene.
Vi satt i gräset e stund och umgicks under ett stort fint träd och lät solen sila ner emellan löven.

Sen åktes det hem till Marre och bror. Alvin fick stanna kvar och fick en fantastisk barnvakt! Det hade gått så bra så. Detta var ju faktiskt första gången som Alvin blev lämnad med någon annan än mormor eller morfar. Så kul att han var glad och nöjd. Men, det är ju egentligen inte konstigt. Han blir så oörhört glad av att träffa dem. Han kiknar av skratt när han får syn på dem och de inte setts på ett tag hihihi..

Själv, var jag hos doktorn och pratade om mina onda leder. Fick lämna en massa blodprover. Ett av dem som vanligt, vad och vem jag än går till och för vad så tar de blodprover på sköldkörteln??! Innan har jag ju tagit dessa prover 3 gånger hos doktor. Barnmorskan tyckte oxå att det låter som min sköldkörtel inte jobbar som den ska och denna doktor likaså. Och, som vanligt kommer det att visa INGET. Helt övertygad om det..varför skulle det plötsligt visa något liksom?
Men vi får väl se vad de andra provera visar..

När jag ändå satt där och väntade så fick jag ett lite slag av snilleblix och passade på att ta ett fästingvaccin. Det är på tiden! Ska tvinga Jocke att gå dit oxå snarast och Alvin så fort han blir 1år. Fy faaan för fästingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar