lördag 1 maj 2010

Kräksjuka blääh!!!

Fy faaan för all orättvisa i världen och just idag för den som gäller oss (vet att de är en prick i universum egentligen) men, Alvin började i morse att kräkas i sängen.
Det kom bara ett enkelt lite kräk, vi tänkte inte så mycket på det, utan att de var som en rap efter vällningen och en uppkastning i o med det. Det har ju skett innan så att säga ;)

Men, när Alvin och Jocke satt i bilen på väg till babysimmet (tacka gud att det var i bilen och inte basängen) så kräktes lilleman. Han kräktes ned hela sig. Så Jocke fick stanna, plocka upp handdukarna ur väskan, torka av och vända hemåt. När jag pratar med han på telefon kommer spya nr2 i bilen.
Hemma fick han en dusch med pappa. Jag gick ut i bilen för att ta av stolsklädseln (förbannade bälte som inte går att ta loss!?????).
Inne igen började det att vrida sig i magen på mig och jag började att hulka.
Nu sitter jag mår sådär...inget kul alls.

Barnvakten avbokad, körslaget får ses utan oss. Mina fina kläder får ligga i kassen ett tag till =(

Nu ligger Alvin och Jocke o sover o jag ska lägga mig i soffan o tycka synd om mig, med hinken som min bästa vän....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar