onsdag 19 maj 2010

Fika hos grannen


Igår fikade vi på grannens tomt mitt emot. Mysigt. Jag fick faktiskt lite sol som rosade till min hud utan att tokbränna den.
Alvin han fick leka på en filt i gräset med alla häftiga leksaker som hennes barn haft när de var små.
En stund innan vi gick hem kom hennes yngsta son hem från skolan och hoppade studsmamma vilket Alvin tjöt av skratt när han såg. Så självklart fick han hoppa upp en stund o leka med. Jed var så snäll med Alvin och lekte med bollar med honom en stund.
Men, jag insåg verkligen hur viktigt det är att smörja in de små, Alvin var där max 10 minuter och har på ena armen lite rosigt redan! Usch, vill inte ens tänkta på vad som hade hänt om jag missade parasollet att sätta upp för honom när han lekte på filten.. usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar