måndag 24 maj 2010

Lymfkörtelcancer


Livet tappar så mycket mening utan dig här!

Det är troligen det som Ozzy har. Hur lång tid han har kvar vet jag inte än..vet egentligen inget än som sanningen ska fram.
I torsdags natt upptäckte vi att hans lymfkörtlar plötsligt svullnat och då menar jag svullnat, som ett extrastort ägg fick han 3st lymförtlar att svullna i halsen. I dagsläget är alla 4 svullna.
På bakbenen är lyfarna svullna så det buktar ut. Under armhålorna är de oxå svullna men inte lika mycket.
Jag var helt säker på att han fått en infektion och troligtvis från den där klon som gick sönder för en månad lite drygt. Så på morgonen ställde jag in träffen med Linda och mammorna och ringde runt efter e vettig veterinär att gå till. Fick på rekommendationer tag i en supervet. i Täby som hade tid för oss.
Jag som trodde att vi skulle komma hem med en pecillinkur, och visst fick vi det.. 3000:- fattigare. gråtandes for jag därifrån med besked om att Ozzy troligtvis har cancer. Det fanns ingen tid för e biopsi den dagen så den ska vi in och göra en annan dag. Typ denna eller nästa vecka...men veterinären lät inte det minsta hoppfull.
Jag vet ärligt inte hur man lever utan Ozzy. Han är mitt allt. Jag gråter varje dag och orkar inte prata med andra om det än....men mitt humör är inte på topp.
Så om jag inte orkar umgås eller ringas..så vet nu varför. Det är jobbigt just nu och det kommer det nog vara ett tag framöver.
Vet inte hur och vad som händer. Men jag vet att jag inte kommer att behandla honom för allt i världen. Han ska få ett värdigt slut och må bra den tiden som han har kvar..inte må dåligt av exempelvis kemgrejjer o så.
Att sedan hans sista hundkompis ska flytta om 1 månad gör det hela inte det minsta roligare =´(. Nu har vi ingen längre som vill gå på promenader och leka i skogen med oss....livet suger stort ibland!

5 kommentarer:

  1. Lider så med er. Var rädd om dig vännen min och kom ihåg att jag och Kasper finns här om du behöver oss, dag som natt!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Nej men gumman!! Kraaaam (får tårar i ögonen)

    SvaraRadera
  3. Kram på er alla!

    SvaraRadera
  4. Vill bara säga att jag tänker på er och att tjejerna hälsar... Kramar!
    Jenny å gd-ligan

    SvaraRadera
  5. Skrev en kommentar för någon dag sedan men den verkar ha försvunnit..

    Beklagar verkligen!

    SvaraRadera