måndag 12 april 2010

SOLEN är här



Alvin läser högt för mamma vid matburdet för ca 1månad sen.

WOW, imorse var de världens dimma. Romantisk vacker dimma, o nu är det solsken!
Alvin håller på att vakna upp från fömiddagsluren hör jag i monitorn. LIte bökande har han börjat med däruppe.
Själv känner jag mig nyttig. Ja inte matnyttig, men göranyttig. Jag har plockat disk, satt på en diskmaskin, satt på en tvättmaskin, dammat nedervåningen, damsugit nedervåningen och svabbat nedervåningen. Nu satte jag mig precis ned en sek innan lilleman vaknar helt till liv och det är dags att ge honom lunch.

Skulle egentligen ha åkt iväg att handla med honom idag på hans eftermiddagslur, men nu blir det inte så. Grannen Elisabeth ringde o undrade om jag kunde låna ut min bil till dem kl.14 så att de kunde åka o hämta upp deras barn från skolan o göra något ärende, deras bl har gått sönder =(.
Så, eftersom mitt handlande egentligen var en aktivitetssak samtigit som jag gör lite nytta så får de låna bilden.

Själv ska jag not ta en långpromenad ihop med pojkarna =D,
Någon annan sugen på att göra oss sällskap??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar