tisdag 27 april 2010

Sandviks Gårds Café



Idag bar det iväg på en promenad och Café stund vid Sandvik.
Kristina, Ozzy, Alvin och jag satte oss i bilen o oiväg till Hummelmora. Först gick vi runt i hagarna för att sen ta långpromenaden vid vattnet bort till Cafét. Jag SLET hund med vagnen på alla stigar och ställen som inte det minsta är tänkta för en vagn att rullas på, men vafasiken, det var de värt!
Alvin sov som en klubbad säl i en bergodalbana.
Framme vid Cafét satte vi oss på vår medtagna picknickfilt och shoppade lite fika.
Blev lagom förvånad över hur billigt det var. Självkostnadspris skulle jag säga.
2colaburkar, 3bitar rulltårta, en bulle - 45:- var kristinas o min fika.
Alvin och Ozzy delade nästan lika på 2pannkakor med sylt o grädde - 25:- (nu blev det visserligen 4pannkakor utan sylt o grädde). Men Alvin åt 3 och Ozzy 1 HAHA.
Urmysigt var det. Sen gick vi upp på Gåseborg och kikade på utsiken och promenad hem efter det.
Precis som igår var vi hemmifrån emellan ca 11-16. Ozzy han är HEEEELT däckad just nu. Han tog inte ens macka som jag erbjö vid nosen, för han ville sova. Jag undrar vad han kommer att tycka om mig om 1timme när jag ska dra upp han att åka och träna simning =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar