måndag 5 april 2010

renovera mera...

Usch..nu är jag trött trött trött. Orkar inte mera. Det tar all evighet att renovera när man har en liten krabat i huset. Inget går fort. Samt att IKEA suger. Har vait dit 3 gånger nu för att få ihop vårt ena skåp som de på byten och återköp inte verkar kunna vad vi ska ha för delar BLÄH. Så återigen ska vi dit, men denna gången för att jag klantat mig. Råkade ta sönder en gänga så nu ,måste vi ha ännu en till reservdel HAHA..

Kakelläggnigen är i full gång just nu. Alvin är hos mormor o morfar sedan morse o vi håller på. Har bara kommit så långt att vi precis ska sätta igång att kapa plattor, oj vad tid de tar med förarbete =( urk. Massor att göra men inget syns.

I förrgår höll vi på med socklar i köket. ÄNTLIGEN är de där. Åter igen IKEA scrwe upp. Fick hem 2 olika typer som de listat. O gissa vad, vi såg ingen skillnad fören de var kapat monterat. BAJS. Då såg man, kritvitt o äggskalsvitt. Var bara att åka, byta o kapa o montera igen. O så kostar det ju dubbelt så mycket så klart eftersom de redan kapats..aja. Tur allafall att detta inte var det dyraste av grejjerna.

Tråkiga med hela renoverandet är att jag inte fått mina promenader som jag hoppats på så. Jag hoppades få en promenad med MAria i påsk o så en med Ozzy och Hedda så de fick leka..men de blir inget, detta tog alldeles ör mycket tid.
Det positiva med renoveringen- DE kommer blir klart en vacker dag ! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar