onsdag 17 mars 2010

Home Sweet Home..


Åh det är så underbart att vara hemma. Nu är jag trött som en #"%& så jag orkar inte med något långt inlägg. Vill bara kort nämna att vi är hemma igen. Har haft det riktigt fint nere i Polen. Har varit rätt kul måste jag erkänna, mycket mycket bättre än förväntat!

Alvin tog flyget och resandet väldigt gott! Han har utvecklats MASSOR under dessa dagar. Han kan peka på var lampan är, han tar upp båda händer o visar hur stor han är när man frågar honom. Han använder lilla pekfingret till att göra det mesta, ta upp saker, peka, stänga pilla mm. Han vill inte längre sitta i knä eller vagn utan vara på golvet och leka, helst inte ens krypa utan få hålla ens pekfingrar och gå runt runt runt i rummet. Gärna sparka en boll framför sig. Han pekar ut var ögonen sitter på bilder i böcker. Hans hår har börjat att locka sig ordentlig om ingen mössa är på, då blir det spikrakt hihi..

Jag kom hem och mina första ord när jag öppnade dörren var
"Åh JÄÄÄVLAAR !!!!!!!"
Orsaken var chocken av att se att Jocke inte tagit det minsta lugnt medans jag var bortrest. Han har reoverat hemma.
*Målat i vardagsrummet,
*tapetserat i vardagsrummet,
satt lister i taket v-rummet*
Lister i taket i hallen,
*satt sågat ur och stoppat in nya dörrkarmar och dörrar till toaletten och tvättstugan,
*satt golvlister från kök till v-rum
*och från hall till v-rum.
*Lagt klinker emellan hall och v-rum.
*Satt dörrfoder

Ja vad säger man,, är det inte UNDERBART att komma hem!!! =D

Home Sweet Home..eller jag borde väl skriva , Jocke Sweeeeeeet Jocke !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar