måndag 2 maj 2011

Idag är en "STOOOo" dag..

..som Alvin säger det.
För idag är dagen som Alvin lärt sig att säga lillasysters namn.
Emiilja uttalar han det. Sååå underbart sött låter det. Så försiktigt och låångdraget säger han det, min underbara fantastiska pojke!

Annars är att SUPER. Jag har precis varit magsjuk visserligen men på benen med minimala skador.
Alvin pladdar heeela dagarna i ända, ibland är det nästan irriterande och man önskar lite öronproppar ;) Han pratar så mycket ord nu som vi förstår och gör sig förstådd!
Han berätta vad han har haft för sig under dagen när pappa kommer hem. Så nu kan man inte längre hålla hemligheter ;)
Han är helt enkelt magisk.

Hans slående inte på oss av frustration för att vi ger lillan uppmärksamhet har upphört. Det är så skönt. Det varade ca.3 veckor men med evigt förklarande att man inte får har det gett med sig. Han älskar sin lillasyster så otrolig och det är skönt att hon aldrig varit den som fått ta emot hans frustration utan bara vi =)
Nu har han istället så svårt att acceptera att inte vara fram och leka, pussa och krama på henne när hon sover, han tycker nog att hon inte gör annat om dagarna ;)

Jag ska skriva lite mera kanske imorgon om Alvins utveckling.

Emilia är en liten boll numer...allafall i ansiktet ;) Kroppen är fortfarande smalare och längre, men ansiktet, det är nästan heeelt klotrunt. Min lilla runda tjockis. Så underbart, precis så som en bebis ska vara.
Hon är nog en av de snällaste bebisarna tänkbara. Hon är så nöjd med allt. Sover, bajsar och äter. När hon e vaken e hon glad, såååå lycklig när någon pratar med henne och ger henne uppmärksamhet. Det märks att hon inte får lika mcyket som Alvin fick. Mitt samvete skäär. Jag mår så otroligt dåligt över det. Hur hinner man med? hur ger man dem samma underbar uppmärksamhet som 1an fick? Det går inte, det vet jag..men samvetet gör ont.
Emilia hatar nappen, hon slickar hellre på sin lilla knubbiga handflata när hon vill somna in och sedan är allt bra. Sover med sina små armar ovanför huvudet och är bara nöjd.
Hon skiljer sig så från Alvin i den åldern, hon e så avslappnad och tillfreds. Jag inser idag att lilleman nog led av kolik de första 3 månaderna och vi förstod aldrig det. Nu när man har en tyst, nöjd flicka i huset förstår man att Alvin inte hade det så enklet :( ja och inte vi heller för den delen ;)
Lillan växer så det knakar..hon e så lång nu...snart behövs nytt packe nya kläder hihi..
För övrigt så sover hon underbart sedan säkert 4 veckor. Hon somnar på kvällen lite olika. Allt emellan 20-22.30 Sedan sover hon i ca3-5timmars pass. Så vaknar vi för dagen vid 7 för att grabbarna måste till jobb och dagis. Annars skulle vi sova till ca. 10 :/

Annars har sommaren varit och hälsat på oss förra veckan, ja allafall våren. Men med den värmen som var så var det sommarvärme och inte vår. Höll på att gå under, hoppas sommaren inte blir värmare än det var förra veckan allafall..då står inte jag ut ;)
Nu är det annat, idag haglade det mitt i solskenet?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar