onsdag 30 mars 2011

Sömnlöst 5v 2d gammal

Nu är det bra sömnlöst här hemma. Emilia verkar vrida dygnet mer o mera på att sova på dagarna medan Alvin gärna lägger sig emellan 19-20 och vaknar kl 5-6. Tufft måste jag erkänna. Jag brukar sova nere i vardagsrummet om nätterna så att jag kan titta på TV / dator medan jag ammar. Annars blir det ju bara långtråkig om nätterna. Runt 5-6 brukar jag smyga upp o lägga mig i sovrummet, innan Alvin går ner. Så brukar Emilia somna in lite innan 6 tiden. Så sover vi en stund innan Jocke åker till jobbet. tråkigt att de bara blir en kortis, för Alvin måste promeneras till Dagis. Så tist att han inte kan blir lämnad av Jocke, skulle ge mig några fler timmars sömn =(

Emilia har nu börjat att titta på en medvetet och följa på avstånd. Hon skrattar och försöker till att prata med en sedan 8 dagar tillbaka. Hon jollrar medvetet till om man pratar med henne o tittar bort en stund, då vill hon ha tillbaka uppmärksamheten.

Vikten har börjat att ta sig lite. Allt pumpande av mjölk och flaskmatandet har gjort tösen starkare så nu har flisan börjat att öka bra i vikt. Men hon är en smalare modell än sin storebror. Dock, minst lika lång!
Idag vägde och mätte vi.
5veckor och 2 dagar gammal:
4430g tung
58.5cm lång
38.5 cm tjockskallig ;)

Oj,, matdags! Någon som e missnöjd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar