måndag 30 maj 2011

EQT in i Coromatic



Dagens stora nyheter som jag fick i början av den här dagen. Inga dåliga nyheter att få från jobbet på morgonen.
Fick då pga av detta höra att mina obligationer som jag köpte för några år sedan nu ska visa sig i pengar på kontot. Välkommet som tusan!
Tackar tackar tackar ! :)
Det var en härlig sak att få som nyhet då man är inne på sin andra ITRIM dag. Om det berodde på nyheterna, den underbara solen som sken eller något annat vet jag inte, men hela dagen har känts så bra. Trotts att de var fruktansvärt jobbigt hos doktorn med Alvin idag! =´( Återkommer om det strax.

Vad gäller min 2a dag i ITRIM världens kost så funkar det gallant idag. Jag har dock svårt för frukosten. Fy faaan vad gröten smakar, varför köpte jag den? Jag som tycker att havregrynsgröt smakar apa tänkte att de plöttsligt skulle gått över eller något? Däremot tomatsoppan kan jag leva på =P
Jag känner mig inte särskillt trött, inte slapp och orkeslös? Har inte varit hungrig idag??? Kan bero på att jag sysselsatt mig kanske. Har ju hunnit med både doktobesök på 2timmar, snickra min trappa med räcke till baksidan, städat, umgåst med barnen, bror och Izabella och mina föräldrar lite som kom och hjälpte att fixa lite på tomten och träffa barnen.

Angående Alvins doktorbesök. Fötterna hanns inte tas tag i igen. Men hans hosta och "blöjexem" togs upp. Fick ta odlingar på rumpan om det kan vara några saker..får se vad det säger. Sedan fick vi ta blodprov för att testa olika allergier. För doktorn tänkte att det kanske kan vara det. 5st rör skulle fyllas och min lilla pojkes blodkärl ville inte vara med. De var alldeles för tunna, svaga och svårhittade. Så 3st försök gjordes i armvecken. Sen ville sjuksystrarna verkligen inte försöka mera. De var suuupersnälla och goa och försökte och gjorde allt så bra det gick. Men Alvin var skräckslagen, grät och ryckte till varje gång så antingen åkte nålen ut eller så släppte han inte ut något blod vid 2 av försöken. Han spände sig så så de rann bara lite i slangen men kom inte ända ut i röret. Fick sluta med 2 stick i fingrarna och trycka ut droppe för droppe.. Min stackars lilla underbara, mest tappra pojke.
som trotts allt busade och skrattade sig igenom ihop med systrarna dessa 2timmar av barnplågeri mitt i gråten och paniken över vad som händer.

Nu väntar vi och ser vad som händer..ved testerna säger. Vill inte stoppa i han en massa Brickanyl varje vecka utan att veta om de e värt det. 3-4 veckors väntetid..

Nu är det bingen som gäller..får se hur morgondagen går med min kost.

1 kommentar:

  1. Härligt att det går så bra för dig!! Havregröten vänjer man sig vid, jag gillade den inte heller i början, men sen älskade jag den, då det var den ända gången man tuggade på dagen :-)
    Jag har införskaffat ett löpband nu och sprang på det en halvtimme igår! Jätteroligt! Känner mig stark och som om jag kan klara precis vad som helst.
    Hoppas vi hörs snart igen! Kram

    SvaraRadera