måndag 4 oktober 2010

Mysig dag ihop..


I lördags fick vi äntligen lite barnvakt.
Det är inget vi är bortskämda med kan jag lova. Sedan Alvin föddes så har Jocke och jag varit hemifrån samtidigt på en kväll vid 3 tillfällen som jag mins. När Maria fyllde år, när vi var på bio en gång och en gång hemma hos Johanna o Niklas på födelsedagsfest. Så att vara ensamma ute känns lyxigt!!

Allafall i lördags var vi ut tillsammans. Alvin fick stanna hemma med mamma, pappa o mormor. När han hade lagt sig åkte mamma o mormor hem o pappa fick stanna som hus/barnvakt.

Vi, vi åkte in till stan och gick på Koh Phangan och åt fantastiskt gott!! Det var den resturang som Jocke och jag gick ut på som första resturangbesök 2010. Vi har inte varit dit på säkert en 6 år nu. Det är konstigt med tanke på hur mycket jag ÄLSKAR deras mat, den är något exeptionellt.
Vilket som, vi satt i baren i 1.5 timme o tog lite drinkar o pratade innan vi fick bord. Det var riktigt mysigt o bara ha tid att umgås på tu man hand, bar vi två.
Som mat åt jag underbart goda muslor tillredda som bara de kan. Och som varmrätt fick det blir soyamarinerad lax med citrongräs, chilli, ingefära och äggnudlar. MUMS!!!!! Känner mig dregglig bara av minnet ;)
Det blev ingen efterrätt då min mage inte rymmer mera hihi.

När vi var klara på resturangen åkte vi vidare till MaximTeatern och besökte RAW Comedy klub. Det var riktigt skoj. Självklart varierade stand up komikerna i hur bra de var med de flesta fick mig att skratta hjärtligt.

Showen slutade och vi kom hem i vår värld alldeles för sent för att orka vara människor dagen efter (kl. 01) ;)

Det var en härlig kväll att umgås tillsammans =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar