måndag 11 oktober 2010

lördag som var

Ska jag vara ärlig mins ja inte ens min fredag. Hemskt va? Men de känns som dagarna bara går ihop nu o jag hinner inte ens med att reagera o existera i nuet.
Alvin växer bara för vid sidan om mig. Jag observerar men hinner inte se hälften av det han lär sig och hittar på.

Lördagen allafall började redan kl 5.30. Alvin väckte oss och Jocke for iväg 25 minuter senare på Niklas svensexa.
Alvin och jag blev ensamma hemma vilket vi inte varit sedan många månader. Det var superkul att bara umgås vi två, och kunna bonda ihop. Vi behövde det verkligen då Alvin inte velat umgås med mig så mycket på senaste tiden. Det har bara varit pappa som gällt.

Vi åt frukost och tittade lite på Telletubbies medan jag packade. Sedan for vi till simhallen.
WOW, vad roligt. Lilleman har ju inte simmat ända sen hans kurs i våras och han hade redan glömt bort hur man "simmar" men de kom han på efter en stund igen.

Det bästa var att få leka i duschen. Alla människor som pratade med en o skrattade o duschslangen med varmvatten att leka med ;)
Bassängen var lite kall tyckte Alvin som började att huttra fort efter den varma duschen, men efter en stund lite småblöt i luften så tycktes vattnet i bassängen vara varmare än innan hihi.
Lilleman simmade o simmade o simmade i 30 minuter. O hade jag inte lockat med duschen så skulle han inte velat gå därifrån trotts att de började bli kallt igen.

När vi skulle därifrån glömde jag Alvins POP vindoverall som jag tycker är svindyr...blev SKITLEDSEN!
Försökte ringa och åka dit men den var borta.. =(

skriver mera snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar