torsdag 14 oktober 2010

Farfar Arne Grattis!

Igår fyllde Alvins farfar år så då åkte vi iväg o firade honom.
Alvin tyckte att de var superskojigt o vara där. De bor nämligen i en ombyggd skola i stan. Så, på varje plan har det en STOR öppen allmän yta innan man kliver in i lägenheterna. Där finns det soffor, bort o sedan leksaker o sådan som barna i huset använder.
Igår bjöds det på fotboll. Alla pojkarna i familjen spelade fotboll ihop även om det ibland innebar lite fotbollskott på dörrarna ;)

Alvin la sig senare än vanligt och vår förhoppning var verkligen att han skulle sova lite längre i morse..men icke. 04.50 var snorkråkan uppe. Jocke såg ut som en död lax när han väckte mig kl 06 o frågade om han fick lägga sig 30 min innan jag skulle till jobbet.
Hur gör man för att få liten o sova längre på morgnarna???
Detta är ohållbart, jag verkligen längtar o saknar att ha en barnvakt som skulle kunna tänka sig att låna honom en natt. Vi har inte sovit längre på 15 månader...jag lite längre då jag i lutet av grav. med Alvin inte kunde sova.. pust.
Jag älskar honom massor.. men en sovmorgon skulle sitta helt underbart!

3 kommentarer:

  1. Alvin är väl 15 månader ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha klart att han är.. 1år 3 månader skulle de ju vara, så de blev 13. ;)

    SvaraRadera