tisdag 15 februari 2011

Snölandet


Oj, så det snöar!
Det har ringlat snöflingor i skyn hela dagen idag. Först var de små små små när Alvin och jag gick till dagis. Solen hade sakta gått upp och silat genom träden på vissa ställen och fick snön att glittra sådär vackert på marken. Ingen vind, lagom kallt -8 och tystnad. Total skön tystnad. Det är sådann morgnar som får en att må riktigt gott.
Nu har dock vinden tilltagit ser jag genom fönstret, likaså snöfallandet. Men mysigt fortfarande.

Alvin och jag gick till förskolan på en promenad, men efter en stund fick han sätta sig i vagnen, då vi höll på att bli sena för liten vill sparka snö o springa åt fel håll stundvis ;)
När vi kom närmare dagis så pekade han på förskolan o ropade entusiastiskt "OooohhH"
Jag sa att "titta Alvin, förskolan, ska vi gå dit o leka?! " o han svara "OOhHH" med glädje. Det var skoj att höra. Han var glad genom grinden o pekade o oade. Genom dörren skulle han snabbt, vi tog av stövlarna o han var glad.
Det var först när vi skulle in att ta av overallen som han såg en fröken o börjadet att gråta, då kom han på att nu kommer mamma att gå. Men det gick att tygla med entusiastisk röst o prata om vad han skulle göra för skoj idag medan vi klädde av oss. När han hade klätt av sig gick vi in på avdelningen och han gick före mig in, in till stora salen till barnen, flera meter framför mig gick han, gråtandes men ändå själv framför mig att hälsa på de andra. Han har nog börjat förstå att mamma går ändå, även om man gråter så de e ingen ide, bara att gå o leka. Hans fröken Inga-Lill kom och tog upp han i famnen och jag valde att avsluta här. Inte dra ut på det utan ge honom en puss på kinden och säga "hej då älskling, nu går mamma så kommer jag sen" han grät men ändå kontrollerat och lyssnade på mig. Så började fröken att prata med Alvin och innan jag ens vände på mig så slutade han att gråta och lyssnade på henne. Sedan så gick jag ut o stannade i köket en sek. för att prata med Susanne o skriva en lapp om vad för vantar som Alvin har. Inga-Lill tyckte att de var bra, hans vantar o tyckte de var bra att kunna rekommendera för andra.
Alvin hördes inte alls att gråta eller så. SKÖNT !!
Jag gick faktiskt hem idag och mådde riktigt gott =D Det var en vinstdag idag *ler*
Men nu, nu är det dags att hämta min lilla blondie.
Saknar honom en del. Ska nog passa på att leka lite i snön innan vi går kommer hem.

Kram på er i snöyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar