fredag 11 februari 2011

long time no see

Ja, de e ju tydligt att när de händer mycket i livet så har man ingen tid för uppdateringar. ;-)

Men, sådär lite kort.
Alvins förskolegång är allt annat än vad jag hade hoppats på. Det hela handlar inte om att de är dåligt där, men utan att lilleman är så fruktansvärt ledsen när han ska dit. Han gråter redan hemma när vi ska klä på oss, så fortsätter det så tills jag lämnat honom. Enl. personalen går det fort att lugna ned sig efter att jag gått, men lika ont i hjärtat gör det i mig.
Jag har sådan fruktansvärd ångest att lämna honom, gör allt för att det inte ska synas och hoppas så att det inte gör det. Jag pratar glatt om förskolan, om fröknarna och om barnen o leken. Varje dag när jag kommer för att hämta är liten superglad och han ser inte ut att ha bråttom därifrån då, så de borde tyda på att han har det bra där. Men, varför vill det sig inte med lämningen ändå...
usch.

Liten har dessutom en svårt tandperiod igen. I natt hade han så ont, han grät o grät o 45 minuter. Gick inte att lugna. Till slut förstod vi att han hade ont i munnen, så alvedon fick han. Efter ca 40 minuter till kunde han börja till att somna lite. Men resultatet var en vaken kille till o från emallan 23.30 - 03.00. Jag la mig hos honom till slut för att sova tillsammans. För jag förstod att vi annars inte skulle få någon sömn någon av oss i detta hus.
Jag sov lite si sådär pga av det, men bättre än om jag inte skulle gjort det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar