tisdag 15 februari 2011

Hörde ett bra citat idag ..


Ja, jag är en serieoholic och en av de serier jag uppskattar massor är Criminal Minds. Den är riktigt bra tycker jag, men samtidigt väldigt skrämmande. Skrämmande att det finns så många sjuka människor i världen som kan göra så sjuka saker.
Varje avsnitt avslutas med ett citat av någon vis gubbe. Oftast är det faktiskt riktigt bra citat som för stunden kan slå knut på ens existens. Och just idag hörde jag ett som kändes lite speciell. Troliigtvis för att jag på senare tid funderat mycket på denna internetvärld som jag lever i tillsammans med så många andra.

Denna facebook, blogg, twitter, mf världen som vi skriver så öppet i. En sak som slagit mig är att många är så otroligt öppna med ALLT de gör om dagarna och att det ibland nästan känns tvångsmässigt från deras sida. Att de inte längre verkar skriva för sin del att minnas, utan för alla andra främmande att följa. Skapar det inte lite innomboende stress i ens inre? Är man beredd att alla ska veta allt om en?
Ibland tror jag att det är bra att stiga ett steg åt sidan och fundera på om det jag gör är för mig eller för någon annan att läsa och känna till?..

Allafall, dagens avsnitt hade ett citat som jag fastnade vid:
Connolly is quoted as saying
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self" in Season 5, Episode 7 of Criminal Minds.

1 kommentar: