tisdag 14 februari 2012

1års Kontroll



Sådärja !
Idag var det dags för 2års kontrollen på lillfröken här hemma. Jag höll som vanligt på att glömma av att jag skulle till BVC. Det är tur att man har goda vänner som påminner en på sena kvällen om morgondagens aktiviteter. Det är ett under att jag mins att andas vissa dagar :-/
Var har min hjärna tagit vägen? På semester har den dragit men utan att lämna in semesteransöka och fått en beviljad. Nu vill jag ha den tillbaka! ;)

Så, vad händer hos BVC då. Jo, Emilia fick vägas och mätas som vanligt. Och det så ut som sig bör. Som jag hade förutspått enl. hennes tillväxtkurva så skulle hon ligga på knappa 80cm. Och så var det..

Längd: 79cm
Vikt: 10.560g
Huvudomfång: 47.5cm
(inte undra på att mössorna blitt små)

Vi pratade lite om "underbettet" som dokton tyckte inte såg ut som ett underbett utan som en lite liten överkäke? Men erkände o sa att detta inte var hennes område så vi skulle kontakta tandläkaren om vi undrade hur det stod till. Men de struntar vi i. Går ändå inte göra något åt.. vi ser hur det utvecklar sig med tiden som käken fylls med tänder istället.

Annars var det bara vaccinationen som återstod. Jag fick distrahera med en fantastiskt rolig penna som såg ut som någon salamander som när man tryckte på den öppnades munnen. En röd lampa blinkade och så gjorde den ljud ifrån sig. Mycket intressant enl. fröken som missade att hon fick en spruta i ena låret. Ryckte bara till o då var det redan över. Andra benet gnällde hon en aning men jag busade till med pennan så var det oxå överspelat. Inget gråt eller skrik.. hon noterade inte ens att det hamnade plåster på benen.
Men febern nu till lunch gick inte undgå :( SÅ fröken sover nu med Alvedon i kroppen.. Får se hur kvällen artar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar