söndag 13 mars 2011

Dagens psykfall = Jag


eller ja, alldeles snart om inte Emilia somnar snart. Jag e så in i "#¤% trött nu på att vara en kossa/napp. Hon har inte sovit sedan kl. 9 i morse!!!! Eller, sanning med modifikation. Hon somnar typ varje 45 minuter med tutten i mun. Så när man tar bort henne från tutten vaknar hon efter 5 minuter o e sur för hon vill ha tutte! Försöker ha henne vaken o underhålla men inget tycks funka för fröken mer än ca. 15 minuter, sen VILL HON HA tutten igen. o så håller vi på..vaken 15-20, amma 15-20, sova 5 minuter. Lika så halva natten idag, jag e trött nu! Vill sova!

Alvin var dessutom för första gången borta halva dagen med farfar och Helena. Jag tänkte man skulle hinna städa lite, kanske handla eller vila. Vad av detta hände? INGET! Jag e istället frustrerad, sönderstressad för jag byggde upp förväntningar och vill få hugga halsen av någon..men vem? Att Jocke sen promenerat på mina nerver underlättar inte direkt, eller att Alvin bara sov 45minuter iställer för 1.5 tim och har de pissigaste humöret, samtidigt som han e arg/ledsen på mig för att Emilia tar hans plats...ja vad ska jag säga..känner mig bara såå nära tårar! Allt känns hopplöst denna eftermiddag/kväll.
O jag som var så glad i torsdags o fredags över hur bra vi haft det ihop jag o barnen under dagarna. Men sömnlöshet tar kål på varje uns av självkänsla son jag äger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar