lördag 5 mars 2011

Då har de börjat igen då...


....de där vakna nätterna. Kännslan av att spy när liten gnäller o man känner att "jag har ju inte ens hunnit blunda?" ;)
Jag viste att de skulle komma, så ska inte gnälla satte mig själv i denna sitsen.

Alvin är en underbar storebror. Han kramas, pussas, vill hålla i o klappar lillasyster många gånger om dagen. Han hälsar varje morgon och säger god natt varje kväll.
När det är middagsdads så kräver han att Emilia sitter med till bords, antingen i min famn eller liggandes på bordet, helst på hans lilla bricka. Hihihi

Han är så duktig och förstår skillnaden på lillasysters saker och sina egna!?
Jag var lite nervös hur det skulle gå med tex. nappen hennes. Att han skulle knycka den, men icke. Om den ligger på bordet så plockar han upp den o kommer till Emilia att ge de till henne.
Han accepterar att babysittern är lillasysters och att Alvin är för stor att sitta i den, för då blir den trasig :)
Min lilla ängel.

Men vist, vi tror att den lite oroliga sömnen som kommer framåt morgonen, och det där pillandet på saker han egentligen vet att han inte ska pilla på men gör det ändå, med bus i blicken o skrattet bubblandes är en reaktion på lillasysters intågande i familjen.
Det är ändå en stor förändring i lillemans liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar