torsdag 18 november 2010

Fel annons!

Jaha..ibland tror jag att det nog bara är jag som kan lyckas. ;)

Jag åkte igår efter jobbet att köpa babyliften i skälby. Kosmosgränd 33 skulle jag till enl. mailet jag fått. Precis innan jag var vid huset ringde jag tjejen och sa att nu är jag där om bara någon minut, ska bara hitta rätt gata.
Väl utanför huset parkerar jag bilen och i samma stund kommer gubben i huset hem. Han tittar lite frågande på mig och jag säger glatt att
-Hej, det är jag som ska shoppa på annonsen på blocket.
- Ja men vad bra.. men hur ska du få med bokhyllan med den där lilla bilen? undrar han.
-Bokhylla? Nä..jag ska inte ha en bokhylla, det är jag som ska köpa babyliften.
-Jaså säger han, vad bra! Visste inte att frugan satt ut den på annons än, med det ät ju bra att vi blir av med den också. Kom med in.

Väl inne i huset så ropar han på frugan o säger att
-Tjejjen som ska köpa babyliften är här.
Varpå hon oförstående frågar
-VAD?
Redan där känner jag mig lite förvirrad och efter en del prat fram o tillbaka inser vi att damen i detta hus har inte alls hunnit lägga ut annonsen på deras babylift än, utan hon har bara hunnit lägga bokhylleannonsen??
Jag förstår inte helt vad de hanlar om men inser att jag nog befinner mig hos fel familje. Efter en stund av ursäkt går jag ut o kolla på mailet i telefonen o ser att det står inte 33 utan 31 på annonsen!!!!

Summa summarum, efter lite missförstånd finns nu en fin svart babylift med tillhörande regnskydd hemma.
=D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar