tisdag 31 januari 2012

Kan man få blir lite rik eller? ;)


Emilia lycklig som ALLTID

HAHa.. det råkade sändas iväg ett inlägg utan att jag ens börjat skriva det HAHA..

Ja, de där med rik, för en stund allafall ;)
Jag har precis insett att vi har en liten princessa i huset och det är dags att börja klä henne efter vad hon just är. En liten flicka. Hittills har gamla avdankade kläder efter Alvin eller andra barn gått bra, hon har varit så himla liten, men nu vill jag gärna att hon ska se lite fin ut. Blir en aning skamset när man gå till öppna förskolan o inser att min princessa ser ut som en urtvättad liten pojke ;)
Så, nu ska här säljas av lite gamla kläder på blocket. "Många bäckar små" som det heter..kanske kan jag få till en hel Å?

Pyamasparty på nyårsmorgon med Elliot

Emilia är magisk. Hon står och går längst möbler hela dagarna. I helgen var jag och barnen till en loppis i närheten. Alvin fick en liten plånbok med 60kr och så var det shopping som gällde. HIHI..
Han shoppade 6st "Hitta Nemo" leksaksfiskar som en pojke hade i en kartong. Så blev det en liten resväska i kartong och en bok. Till Emilia hittade vi en liten 80tals gåvagn. VILKEN LYCKA !!
Emilia gav sig på den meddetsamma när vi kom hem och jag hade torkat av den lite. Hon kröp upp på den, under handtaget, runt, höll i o puttade medan hon kröp på knäna och allt annat som man kan tänka sig göra med en liten vagn. Till slut efter ca. 1 timmer ställde hon sig upp och promenerade med detn. Nu strosar hon här hemma med den hela tiden. Skriker så de ringer i öronen när hon fastnar vid en vägg eller liknande ;) Hoppas hon lär sig att svänga snart HAHA..

Alvin är magin själv. För en vecka lite drygt grät jag som en tok i bilen efter att ha träffat "gravid gruppen" som jag träffade när jag var havande med Alvin. Alvin betedde sig inte helt exemplariskt. Han puttades, slet leksaker ur händerna på de andra pojkarna och skrek hela förmiddagen tills vi åkte. Så hade han hållt på i någon vecka med andra barn. Nu verkar det beteendet avta en aning. SÅÅÅÅ skönt.
Det är bara att tjata och sätta stopp och inte ge sig..men det är svårt att inte bli ledsen o känna att inget hjälper. Så precis när man som vanligt är på bristningsgränsen så börjar det bli bättre :)
I helgen som var va vi ensamma hemma för Jocke var bortrest på skoj med kompisarna. Förutom att Emilia valde att få sin tand nr. 7 (den 3e nedtill) så var det en kanonhelg. JA fredag natt och dag hade fröken tokigt mycket feber 39.6 närmare skrivet. Alvin var snorig och jag med. Men så på söndag var alla friska?????????
Jag var ifs. sänkt med migrän men de hade ju sina förklaringar i brist på sömn ;)
Vi (Alvin)åkte pulka efter Dexter på söndag förutom loppisen. Det var en bra dag då pojken fått stå ut hemma med oss hela lördag.
Skulle ha åkt till Kasper och Maria i Avesta. Men det gick ju inte när lillan var så dålig. :(

Ja vad mera.. Jag fyllde år. Hade bästa födelsedagen på flera år! Släkten kom och fikade så underbart! Precis sådär lagom enkelt så det inte blev stress o jobb men ändå sällskap :)
Alvins var lycklig som få. Inte nog med att alla kom så fick han en pulkastund i backen med Farfar och Dziadzia *kärlek*

Ut på promenad med nya balla gåvagnen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar