måndag 21 november 2011

Renovera renovera..

Oj så jag har hållit på i 1.5 vecka nu. Jag e så innerligt trött på att ha ett renoveringshus just nu. Jag skulle vilja ha ett nyrenoverat snyggt hur med en snygg tomt!! HAhaha..jag är inte alls kräsen ;)
Men oj så skönt det vore!

Så, nu har jag fixat varenda dag, med antingen huset eller med att städa och packa upp. I helgen fick vi dessutom lite extra barnvaktshjälp så det lilla hobbyrummet börjar att ta form nu :)
Jag målade precis klart det för andra gången Så nu återstår golvet innan vi kan börja möblera. Tyvärr kommer fönstret att få förbli ruttet till sommaren. Det är alldeles för kallt att tas ned och målas nu och jag vill inte måla slarvigt enbart på ytan. För då kommer det aldrig att blir gjort igen.

Snart kanske vi kan påbörja Emilias rum :) Det vore ju kanon!!

Alvins rum är så när som klart. Men fondväggen som skulle bli grön blir jag galen på. Jocke var på Bauhaus igår för att köpa färg. Han kom hem och vi provmålade en stor fyrkant och färgen var HEMSK. Det var så mörk och skrikig. De hade gjort fel och istället för att ljusa upp provbiten vi hade hade de av misstag mörkat den :/
Så J fick åka tillbaka o de försökte att ljusa upp det..men färgen är inte helt 100 ändå..får se hur jag gör. Vad som händer med väggen :/

Vi har kört iväg MASSOR av renoveringsskräp i helgen oxå. MASSOR verkligen. Det är sköt. Tyvärr fick vi inte iväg allt klickgolv. De sitter fast bland alla kartonger i boden. Men säkert 30 kvm åkte. Sköt, de blir en del plats som frigörs om jag säger så :)

Får se hur mycket jag orkar att fixa denna vecka..hoppas på en del allafall.. vill blir klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar