söndag 18 mars 2012

Fröken Blocket

Jepp det är jag det!
Linda sa det till mig och undrade om jag hade någon skaljacka till Elliot att låna ut.
och gissa vad..fröken Blocket är precis så jag känner mig :)

Igår och idag har jag levt på blocket. Just denna gången inte för att shoppa utan för att sälja.
Nu är det dags att börja rensa bland babyprylarna i huset och lägga ut dem till försäljning. Så har jag känt länge men inte kommit mig för att verkligen ta tag i det.
I somras när jag bestämde mig att rensa kammade vi in närmare 14000:- på möbler och saker som vi inte längre använde. Ja.. ifs i detta låg det även en dubbelvagn..men ändå. Det blev den hel del pengar. Och oftast resonerar man att man inte orkar utan åker till tippen. Det man inte tänkt på är att ibland är det som är ditt "skräp" någon annans "skatt"

Ta mig, jag letade efter en Lack hylla som inte längre säljs på IKEA, hade kunnat betala tunga pengar för den. Men de flesta valde att slänga den..för 100-150:- känner många är för lite i jämförelse hur mycket jobb de sak lägga ned för att lägga ut den. Men jag blev jordens lyckligaste att jag hittade en!! Numer är det den som Alvin har i sitt rum som lekkök :)

Allafall..nu har det åkt ut 6st annonser och förhoppningsvis så får jag dem sålda.








Vissa av sakerna har jag aldrig använt själv. Vi har fått med dem i ett paket när jag köpt andra babysaker på blocket.
Men nu kanske de kan göra något annat barn glad :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar