lördag 27 augusti 2011

Dop


Glömt att berätta att Emilia min lilla flicka döptes.
Tyvärr var det många som inte kunde komma...bla. min mamma och min mormor. De befinner sig just nu i polen då min mormor fått besked om cancer och behöver opereras. Mamma följde med som stöd och hjälp med det dagliga.
Men vi fick nöjet att få sällskap av de allra närmaste av våra vänner och familj, det kändes mycket bra.

Emilias dop måste jag få säga var en lyckad dag. Solen och värmen kom med besked. Alla svettades som tokar, inte minst barnen som fick springa halvnakna efter kyrkan. Det var härligt att få njuta av sommarens sista underbart varma dag.

I kyrkan så skulle de döpas en flicka till med ett sällskap på 80 personer. Men de fick förhinder i sista sek. det tackar vi för. Det blev lita mysigare och lugnare för oss. Inte så stelt heller då.

Hemma hade jag bakat tårta och kakor. Kakorna gick åt "#¤5 med. Så de blev att snabbshoppa några på konditoriet på morgonen HAHA Men tårtan måste jag erkänna att jag lyckades med. Både till utseende och till smaken. Den övre delen fick bli vuxenkaka med tiramisu och espresso och den under delen var en barnadel med banan/jordgubbe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar